MożliwościKorzyściPrzykładyFAQCennik

Masz już sklep? Zaloguj się

Masz już sklep? Zaloguj się.

Po zalogowaniu przejdziesz do panelu administracyjnego swojego sklepu.

zamknij Przypomnij hasło »

1. Nie poddawaj się!

Jerzy Lechelt – RTVsalonAGD.pl
Jerzy Lechelt  RTVsalonAGD.pl

Założyć sklep "to tak łatwo powiedzieć" – można by zacytować klasyka, lecz nie jest to tak jasne i klarowne jakby się z początku wydawało. Posiadanie atrakcyjnego towaru przystającego cenowo do realiów rynku to, według mnie, nawet nie połowa sukcesu. Ale zacznijmy od początku.rozwiń

Przede wszystkim mając zamiar otworzyć sklep internetowy nie działaj szybko i pochopnie. Tak szybko jak nabierzesz chęci do działania tak szybko opanuj emocje i spokojnie usiądź i zastanów się jaką wiedzą techniczną dysponujesz, co już potrafisz i co wiesz na temat tajemniczego pozycjonowania i słów kluczowych. Zastanów się również jakim zapleczem finansowym dysponujesz.

Zwykle odbywa się to tak, ze jak pojawia się pomysł na otwarcie sklepu internetowego nie jesteśmy na to zbytnio przygotowani finansowo. Chcemy działać już ! Najlepiej od razu ! Niestety tak się nie da w przypadku działalności internetowej. Na to wszystko potrzeba czasu, cierpliwości, sumienności i samo zaangażowania. Zapytasz zapewne dlaczego ? Przecież wstawiam i sprzedaje. Już odpowiadam. Popełnione błędy przy tworzeniu sklepu na samym początku przy zachłyśnięciu się morderczym tempem wstawiania do sklepu to nowych przedmiotów z nadzieją szybkiej sprzedaży zemszczą się za około 4-6 miesięcy. Mając już pełen wachlarz produktów w sklepie (np. 600 pozycji) dopiero wtedy (bo masz już czas, bo wystawiłeś już wszystko co masz) zaczniesz zastanawiać się co zrobić, by były widoczne np. w Googl'u, by kliencie zaczęli walić drzwiami i oknami. TO BŁĄD. Teraz wyobraź sobie zmiany słów kluczowych, struktury opisu przedmiotów w 600 pozycjach w sklepie. Koszmar !. Zaczynasz tracić czas na zmiany, których wujek Google nienawidzi. Czyli 3 razy się zastanów nad składowymi treści sklepu i dopiero przystąp do działania. Nie szczędź też czasu na dobry regulamin i pozostałe stałe składniki sklepu. Od nich też wiele zależy pod względem prawnym i PR. Raz puszczona plotka o Twoim sklepie w internecie będzie trwała wiecznie co, w przypadku jej negatywnego oddźwięku, nie przysporzy Ci wielu klientów w przyszłości.

Przede wszystkim zacznij chociaż od powierzchownego zdobywania wiedzy na temat pozycjonowania stron i zasady działania Google choć w rzeczywistości jest to sekretem firmy Google. Ale wiele rzeczy zrozumiesz intuicyjnie. Jak mniej więcej będziesz wiedział w czym rzecz polega, zasiądź do tworzenia sklepu.

Niech przyświeca Ci tu motto, którym kieruję się sam tworząc moje sklepy:"Buduj sklep tak, jakbyś go sam widział i chciał w nim robić zakupy". Czyli nie daj się porwać manii IMPORTU produktów z plików integracyjnych producentów, hurtowników. Potem odwiedzasz sklep, w którym nie dosyć, że nazwą produktu jest numer katalogowy producenta i sam producent to jeszcze do tego jest malutkie zdjęcie (bo takie było na stronie producenta) i brak jakiegokolwiek opisu przedmiotu lub jest opis, a i owszem ale zawierający wielkość opakowania zbiorczego (?!). Przecież to jakaś bzdura ! Łatwo jest zauważyć przewagę, jaką można zdobyć nad konkurencją. Bacznie obserwuj rynek i konkurencję i szybko reaguj na potrzeby konsumenckie.

Jeśli nie dysponujesz wielkimi środkami na start sklepu, jego promocję. Nie stać Cię na wykupienie licencji gołego sklepu (2500zł netto) oraz przede wszystkim w takim przypadku nie dysponujesz wiedzą posługiwania się języka HTML, CSS, PHP to najlepszym rozwiązaniem jest właśnie skorzystanie z gotowego rozwiązania takiego jak SklepyFirmowe.pl. Dostaniesz narzędzie, które poza tym, że gotowe jest do pracy "od razu" i niepotrzebna jest do niego powyższa wiedza, o której wspomniałem to przede wszystkim nie będziesz miał bólu głowy związanego z tym, czy jego struktura "przyjazna" jest wyszukiwarkom internetowym. Nie dosyć, że jest, to jeszcze nie pozwoli Ci tej przyjazności zepsuć. Do tego od razu możesz zintegrować swój sklep z porównywarkami internetowymi cen. A co najważniejsze nie musisz wydać ogromnych pieniędzy, by zacząć swoją przygodę z e-handlem.  SklepyFirmowe.pl dają Ci możliwość spróbowania i sprawdzenia swoich sił za niewielkie pieniądze.

Na sam koniec pamiętaj, że e-biznes wbrew powszechnej opinii nie kręci się sam. Jest on jak kwiatek w doniczce, który niepodlewany umiera. Pamiętaj również, że nie od razu Rzym zbudowano i sam proces pozycjonowania sklepu, wzrostu jego popularności w internecie trwać będzie miesiącami. Uważaj też na proponowane przez niektóre firmy sztuczki przyspieszające ten proces, ponieważ nadgorliwa postawa może zburzyć w 1 dzień to wszystko, co budowałeś miesiącami.

Na początek to tyle ode mnie. Reszta w Twoich rękach i umyśle. No to do dzieła!

Jerzy Lechelt

zwiń

2. Pytać, pytać, pytać

Grzegorz Kaczorowski – ogrodnik.bazarek.pl
Grzegorz Kaczorowski  ogrodnik.bazarek.pl

Nie ulegać euforii ! :)
Bo obsługa sklepu jest tak prosta, że korci, żeby sklep uruchamiać natychmiast. Polecałbym wnikliwie zapoznać sie ze wszystkimi poradami i bardzo przemyslanie konfigurować sklep. Szczególnie treści, parametry wysyłki, kategorie ... rozwiń

Oraz ... pytać, pytać, pytać. Bo choć bardzo mi brakuje Chatu online, to obsługa jest bez zarzutu (prawie , bo zapytanie i odpowiedź trwa czasem zbyt długo).zwiń

3. Trzeba mieć jakiś temat, zainteresowanie...

Kacper Gucma – gustaf.pl
Kacper Gucma  gustaf.pl

Trzeba mieć jakiś temat, zainteresowanie, które można przekształcić we własny e-biznes.
Bardzo ważna jest znajomość tematu, rzetelność i pracowitość, szczególnie w początkowym okresie prowadzenia działalności.rozwiń

Nie należy poddawać się nawet w chwilach zwątpienia i chwilowego zmniejszenia sprzedaży co nieuchronnie kiedyś nastąpi.

Bardzo ważne są porównywarki cenowe oraz wszelkie portale promujące e-sklepy gdyż bez nich potencjalny klient do nas nie trafi.

Równie ważne są dobre opisy i zdjęcia produktów przedstawiające oferowaną rzecz.

Cena powinna być atrakcyjna, ale niekoniecznie najniższa-często ludzie wybierają produkt ze średniego przedziału (najniższa cena kojarzy się ze słabą jakością).

Istotną pomocą są wszelkie opinie i referencje od osób, które dokonały u nas zakupu, np. opineo.pl, co pozwala wybierać spośród zaufanych e-sprzedawców.

W miarę możliwości warto też zastanowić się nad umożliwieniem bezpośredniego, osobistego odbioru naszych produktów, co daje szansę na zapoznanie się z towarem przez kupującego jeszcze przed zakończeniem transakcji.

Dodatkowym atutem sklepu jest udostępnienie kilku opcji płatności (np.przelew bankowy,e-przelew,pobranie,płatność gotówką) oraz wysyłki towaru(poczta,kurier,odbiór osobisty) aby każdy mógł wybrać sposób dostawy dostosowany do jego potrzeb i możliwości.

Pozdrawiam

"gustaf" Kacper Gucmazwiń

4. Aspekt prawny prowadzenia e-sklepu

Malgorzata Dziech – domgaz.bazarek.pl
Malgorzata Dziech  domgaz.bazarek.pl

Moje uwagi dla zaczynających sprzedaż poprzez sklep internetowy to zwrócenie uwagi na aspekt prawny prowadzenia takiej działalności. Przede wszystkim prawidłowy zgodny z prawem regulamin sklepu. /temat jak rzeka/ Warto poświęcić 2000 – 5000 zł na taki regulamin w którym są ujęte wszystkie obowiązkowe zapisy regulaminowe, za których brak płaci się wysokie kary.rozwiń

Nigdy w żadnym przypadku nie kopiować czyichś zdjęć podlegają one ochronie na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Naruszenie powyższego prawa, czyli kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów bez zgody jest zabronione - czyn ten podlega karze. Polecam kupić tani aparat cyfrowy i samemu takie zdjęcia zrobić niż narazić się na konsekwencje. Z opisami wystawionych przedmiotów też proszę nie ryzykować, lepiej samemu własnymi słowami to zrobić.

Jeśli chcemy umieścić na stronie kontaktu mapę z zaznaczonym miejscem naszej firmy to należy upewnić się czy nie naruszamy czyich praw autorskich. Moja rada jeśli nie mamy co to tego pewności to lepiej nie umieszczać takiej mapy.

Przestrzeganie obowiązującego prawa uchroni nas od ataków w wszystkich „obrońców konsumentów” którzy wykorzystują wszystkie nasze błędy dla wzbogacenia się a nie w ochronie praw konsumenckich którymi sami jesteśmy na co dzień.

Proszę również uważać na przesłane - e – mailem lub telefoniczne propozycję „darmowe, bezpłatne” umieszczanie danych naszego sklepu w różnych katalogach, serwisach itp. W takich przypadkach niech zawsze niech zapali nam się czerwony neon – nic za darmo nie ma ! Radzę świadomie umieścić nasz sklep w płatnej stronie np. w porównywarce cenowej nad którą mamy kontrole finansową niż dać się naciągnąć i płacić za nic nie znaczący wpis kilka tysięcy złotych.

Ponadto, prowadzenie sklepu internetowego daje dużo satysfakcji. Cenne są uwagi klientów zarówno te pozytywne (w większości) jak i negatywne, te ostatnie mobilizują do poprawy działalności sklepu i żeby każda taka uwaga była ostatnią

zwiń

Nasi partnerzy

Chcesz założyć sklep?
Możliwości
Korzyści
Przykłady
FAQ
Cennik
Masz już sklep?
Logowanie do panelu
Jak promować sklep
Centrum wiedzy
Pomoc techniczna
Polecamy
Jak założyć sklep?
Dlaczego warto?
Integracja z Allegro
Parę słów o osCommerce
Czym jest konwersja?
Firma
O nas
Kariera
Kontakt
Zarabiaj z nami