Założyć sklep "to tak łatwo powiedzieć" – można by zacytować klasyka, lecz nie jest to tak jasne i klarowne jakby się z początku wydawało. Posiadanie atrakcyjnego towaru przystającego cenowo do realiów rynku to, według mnie, nawet nie połowa sukcesu. Ale zacznijmy od początku.rozwiń
Przede wszystkim mając zamiar otworzyć sklep internetowy nie działaj szybko i pochopnie. Tak szybko jak nabierzesz chęci do działania tak szybko opanuj emocje i spokojnie usiądź i zastanów się jaką wiedzą techniczną dysponujesz, co już potrafisz i co wiesz na temat tajemniczego pozycjonowania i słów kluczowych. Zastanów się również jakim zapleczem finansowym dysponujesz.
Zwykle odbywa się to tak, ze jak pojawia się pomysł na otwarcie sklepu internetowego nie jesteśmy na to zbytnio przygotowani finansowo. Chcemy działać już ! Najlepiej od razu ! Niestety tak się nie da w przypadku działalności internetowej. Na to wszystko potrzeba czasu, cierpliwości, sumienności i samo zaangażowania. Zapytasz zapewne dlaczego ? Przecież wstawiam i sprzedaje. Już odpowiadam. Popełnione błędy przy tworzeniu sklepu na samym początku przy zachłyśnięciu się morderczym tempem wstawiania do sklepu to nowych przedmiotów z nadzieją szybkiej sprzedaży zemszczą się za około 4-6 miesięcy. Mając już pełen wachlarz produktów w sklepie (np. 600 pozycji) dopiero wtedy (bo masz już czas, bo wystawiłeś już wszystko co masz) zaczniesz zastanawiać się co zrobić, by były widoczne np. w Googl'u, by kliencie zaczęli walić drzwiami i oknami. TO BŁĄD. Teraz wyobraź sobie zmiany słów kluczowych, struktury opisu przedmiotów w 600 pozycjach w sklepie. Koszmar !. Zaczynasz tracić czas na zmiany, których wujek Google nienawidzi. Czyli 3 razy się zastanów nad składowymi treści sklepu i dopiero przystąp do działania. Nie szczędź też czasu na dobry regulamin i pozostałe stałe składniki sklepu. Od nich też wiele zależy pod względem prawnym i PR.
Raz puszczona plotka o Twoim sklepie w internecie będzie trwała wiecznie co, w przypadku jej negatywnego oddźwięku, nie przysporzy Ci wielu klientów w przyszłości.
Przede wszystkim zacznij chociaż od powierzchownego zdobywania wiedzy na temat pozycjonowania stron i zasady działania Google choć w rzeczywistości jest to sekretem firmy Google. Ale wiele rzeczy zrozumiesz intuicyjnie. Jak mniej więcej będziesz wiedział w czym rzecz polega, zasiądź do tworzenia sklepu.
Niech przyświeca Ci tu motto, którym kieruję się sam tworząc moje sklepy:"Buduj sklep tak, jakbyś go sam widział i chciał w nim robić zakupy". Czyli nie daj się porwać manii IMPORTU produktów z plików integracyjnych producentów, hurtowników. Potem odwiedzasz sklep, w którym nie dosyć, że nazwą produktu jest numer katalogowy producenta i sam producent to jeszcze do tego jest malutkie zdjęcie (bo takie było na stronie producenta) i brak jakiegokolwiek opisu przedmiotu lub jest opis, a i owszem ale zawierający wielkość opakowania zbiorczego (?!). Przecież to jakaś bzdura ! Łatwo jest zauważyć przewagę, jaką można zdobyć nad konkurencją. Bacznie obserwuj rynek i konkurencję i szybko reaguj na potrzeby konsumenckie.
Jeśli nie dysponujesz wielkimi środkami na start sklepu, jego promocję. Nie stać Cię na wykupienie licencji gołego sklepu (2500zł netto) oraz przede wszystkim w takim przypadku nie dysponujesz wiedzą posługiwania się języka HTML, CSS, PHP to najlepszym rozwiązaniem jest właśnie skorzystanie z gotowego rozwiązania takiego jak SklepyFirmowe.pl. Dostaniesz narzędzie, które poza tym, że gotowe jest do pracy "od razu" i niepotrzebna jest do niego powyższa wiedza, o której wspomniałem to przede wszystkim nie będziesz miał bólu głowy związanego z tym, czy jego struktura "przyjazna" jest wyszukiwarkom internetowym. Nie dosyć, że jest, to jeszcze nie pozwoli Ci tej przyjazności zepsuć. Do tego od razu możesz zintegrować swój sklep z porównywarkami internetowymi cen. A co najważniejsze nie musisz wydać ogromnych pieniędzy, by zacząć swoją przygodę z e-handlem. SklepyFirmowe.pl dają Ci możliwość spróbowania i sprawdzenia swoich sił za niewielkie pieniądze.
Na sam koniec pamiętaj, że e-biznes wbrew powszechnej opinii nie kręci się sam. Jest on jak kwiatek w doniczce, który niepodlewany umiera. Pamiętaj również, że nie od razu Rzym zbudowano i sam proces pozycjonowania sklepu, wzrostu jego popularności w internecie trwać będzie miesiącami. Uważaj też na proponowane przez niektóre firmy sztuczki przyspieszające ten proces, ponieważ nadgorliwa postawa może zburzyć w 1 dzień to wszystko, co budowałeś miesiącami.
Na początek to tyle ode mnie. Reszta w Twoich rękach i umyśle. No to do dzieła!
Jerzy Lechelt
zwiń